توصيه‌هاي متخصصان براي حل يك مشكل هميشگي بانوان
تاریخ : دو شنبه 27 / 3برچسب:,
نویسنده : هادی

  در سال‌هاي بعد از طلاق معيار زندگي زنان 73درصد به‌طور متوسط پايين مي‌آيد. 80درصد زنان قبل از مرگ همسران‌شان فقير نبوده‌اند. تمام اين حقايق نشان مي‌دهد كه زنان بيشتر و به‌خصوص هنگام پيري، از حمايت مالي برخوردار نيستند و اين جاي تاسف دارد كه همه زنان با وجود اين‌كه همه عمرشان را صرف نگهداري از خانواده مي‌كنند، توانايي نگهداري خود را هنگام تنهايي و نبود همسران‌شان ندارند. اگر فكر مي‌كنيد نيازي به ميليونر شدن نداريد، انتخاب با خودتان است اما براي ادامه حيات در دنياي غيرمنتظره‌ها بايد سرمايه‌گذاري را هرچه زودتر شروع كنيد.

من وقتش را ندارم

خوش‌بين بودن و داشتن اعتمادبه‌نفس شرط اصلي شروع يك سرمايه‌گذاري است اما اين موضوع در مورد زنان كمي متفاوت‌تر است. اغلب مادران بيشتر وقت خود را صرف تربيت و مراقبت از فرزندان‌شان مي‌كنند. اگر زني بيرون از منزل هم كار كند بعد از بازگشت به خانه بايد به اوضاع تكاليف بچه‌ها رسيدگي كند يا تدارك شام را ببيند. ساعات فراغت هم‌زماني به‌وجود مي‌آيد كه همه خوابند و متاسفانه آن زمان هم ديگر رمقي براي كار اضافي نيست. نخستين مشكل براي سرمايه‌گذاري زنان، كنترل نداشتن روي وقت است. سرمايه‌گذاري كاري است كه مي‌توان آن را در خانه به‌صورت پاره‌وقت هم انجام داد و حتي مي‌توانيد از فرزندان خود هم براي پيشبرد روند آن استفاده كرده و با اين‌كار ذهن بچه‌ها را از همين سنين با مفهوم ثروت و سرمايه‌گذاري آشنا كنيد، مثلا اگر در كار خريد و فروش ملك سرمايه‌گذاري مي‌كنيد مي‌توانيد از فرزندان‌تان بخواهيد كه اطلاعات مناسب املاك را براي‌تان تهيه كنند يا از آن‌ها بخواهيد كه انواع سرمايه‌گذاري‌هاي بالقوه را شناسايي كنند و با شما در ميان بگذاريد. نداشتن وقت تنها بهانه‌اي است كه شما را از انجام كار درست دور مي‌كند. در نخستين فرصت بايد براي استقلال مالي خود برنامه زماني تعيين كنيد و به آن كاملا پايبند بمانيد. فراموش نكنيد اگر حالا دست به كار نشويد در آينده با شرايط سختي روبه‌رو خواهيد شد

دليل خوبي پيدا كنيد

بيشتر زناني كه از حمايت مالي همسران‌شان برخوردار هستند، مي‌گويند: «وقتي درآمد همسرم هست، چه لزومي دارد كه به‌دنبال سرمايه‌گذاري مستقل باشم يا به ميليونر شدن فكر كنم؟ يا مي‌گويند راه سرمايه‌گذاري چطور است و چگونه مي‌شود يك كسب و كار خوبي پيدا كنيم؟ يادتان باشد چه جوري‌ها مشكل نيستند و مي‌شود همه آن‌ها را به سادگي آموخت. سوال اصلي اين است كه اصلا چرا بايد سرمايه‌گذاري كنيم؟ براي به دست آوردن پول بيشتر؟ آيا اين موضوع مي‌تواند آنقدر محرك قوي براي‌تان باشد كه برايش وقت بگذاريد، در سمينارهاي مختلف شركت كنيد و به‌دنبال اطلاعات مالي و اقتصادي روز باشيد؟ مطمئنا پاسخ شما به اين سوال منفي است اما اگر براي سرمايه‌گذاري دلايل قوي‌تري براي خودتان فراهم كنيد هيچ‌چيزي نمي‌تواند شما را متوقف كند. براي اين‌كار در جايي خلوت بنشينيد و با خودتان فكر كنيد. به آينده فكر كنيد و روزهايي كه ممكن است تنها بمانيد و همسرتان در كنارتان نباشد. به دوران پيري و ناتواني‌تان بينديشيد و دليل قوي براي ضروري بودن سرمايه‌گذاري را پيدا كنيد.


استقلال مالي را درست تعريف كنيد

اگر همين امروز دست از كار بكشيد و به دلايلي نتوانيد كار كنيد از كجا مي‌توانيد امرارمعاش كنيد؟ از هيچ كجا! پس اگر با داشتن يك شغل و منبع درآمد نسبتا خوب، تصور مي‌كنيد كه مستقل هستيد كاملا اشتباه فكر مي‌كنيد. دارايي چيزي است كه حتي زماني كه كار نكنيد پول به جيب‌تان سرازير مي‌كند و بدهي چيزي است كه پول از جيب شما خارج مي‌كند، مثلا شايد شما اتومبيل خود را به‌عنوان دارايي‌تان فرض كنيد اما اگر بيكار شويد بايد ماهانه مبلغي را براي هزينه نگهداري و بنزين بپردازيد و اين جريان پول نقد منفي است. خريد ملك مي‌تواند يك دارايي مثبت باشد. براي شروع بايد هدفي را درنظر بگيريد و آن هدف اين باشد كه نسبت به مبلغي كه براي هزينه‌هاي روزمره از جيب‌تان بيرون مي‌رود، جريان پول نقد بيشتري به جيب‌تان سرازير شود. بايد به‌دنبال خريد چيزهايي باشيد كه پول نقد براي‌تان توليد كند، مثل خريد طلا و فراموش نكنيد هرگاه زنان رفاه خود را در اولويت زندگي قرار دهند هيچ عاملي نمي‌تواند مانع سرمايه‌گذاري آن‌ها شود، پس خود را كنار نكشيد.




:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
به وبلاگ من خوش آمدید ، امیدوارم از مطالبی که براتون میذارم خوشتون بیاد و ازشون در تمامی مراحل زندگیتون استفاده کنید تا بتونم سهم هرچند خیلی کوچکی در موفقیت ایرنیان عزیزی که این وبلاگ رو میخونن داشته باشم. ممنون

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 493
بازدید کل : 121435
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 62
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرواز به سوی شادی و موفقیت و آدرس moafagh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.